Kuidas õnnelik olla

1. Katseta, mis teeb sind õnnelikuks. Erinevaid inimesi teevad õnnelikuks erinevad asjad. Kui sa ei tea veel, mis sinu puhul toimib, siis katseta.

2. Ümbritse end õnnelike inimestega. Kui su ümber on tigedad, masendunud või kurvad inimesed, siis see mõjutab ka sind. Kui su ümber on õnnelikud inimesed, siis ka see mõjutab sind. Lisaks õpid sa tundma nende harjumusi ja õpid halbadele asjadele reageerima nii nagu nemad. Ürita tasapisi likvideerida oma elust kõik negatiivsed mõjud ja asendada need positiivsetega.

3. Head asjad su elus. Kui sinuga juhtub midagi halba, siis parem oleks sellele mitte keskenduda. Pigem mõtle sellele, mis su elus on head – tervis, sõbrad, pereliikmed vms.

4. Ole tänulik. Jätkuks eelmisele punktile on hea, kui sa iga päev mõtled, mille eest sa oled tänulik. Võid mõttes tänada kõiki neid, kes on sind aidanud.

5. Mõtle lahendustele. Selle asemel, et mõelda probleemidele, mõtle hoopis, kuidas probleemi lahendada. Kui arendad endas lahendusele suunatud mõtlemist, oled palju õnnelikum.

6. Suhtle teistega. Ürita veeta võimalikult palju aega oma heade sõprade ja armastatud pereliikmetega ning nendega, kelle seltsis sul on hea olla. Mõnikord piisab ka telefonikõnest või lühikesest kokkusaamisest.

7. Aktsepteeri. Sageli me pole asjast teadlikud, kuid tihti me tahame, et olukorrad, inimesed või me ise muutuksime. Kuid kuna me ei suuda seda kontrollida, siis teeb see meid õnnetuks. Peame õppima aktsepteerima asju nii nagu nad on ja üritama nendest aru saada. Kõigepealt aktsepteeri, kes sa oled; lase endal jääda iseendaks; ürita endast aru saada ja armasta ennast just sellisena nagu sa oled. Ja siis tee seda kõikide teistega.

8. Võta aega. Selle asemel, et tormata ühest kohast teise, tee päevas vähem – vähem kohtumisi, vähem ülesandeid. Tee neid asju rahulikult ja aeglaselt ning ürita tajuda iga hetke.

9. Märka väikeseid asju. Ürita tähele panna, millal sul on hea olla, millal sa ei piinle, millal sa sööd midagi imehead, millal sul on külm või kuum, millal … Neid väikeseid asju märgates on sul kergem elada hetkes.

10. Hellita end. Võta iga päev mõned minutid, et hellitada end millegi heaga, olgu selleks siis šokolaad, marjad, vahuvann, uinak vms. Sa oled seda väärt.

Allikas

3 kommentaari

Filed under Eesmärgid, Nõuanded, Psühholoogiline abi

3 responses to “Kuidas õnnelik olla

  1. Pingback: Kuidas õnnelik olla – osa 2 | Tugi.ee blogi

  2. Pingback: Kuidas õnnelik olla – osa 3 | Tugi.ee blogi

Lisa kommentaar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Muuda )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Muuda )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Muuda )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Muuda )

Connecting to %s