Kuidas jääda positiivseks

Kuidas jääda positiivseks, kui pole ikka veel leidnud sobivat tööd? Allpool mõned soovitused:

1. Tunded on lubatud. Kui inimene on keset muutuste protsessi, siis on täiesti loomulik, et tunded kõiguvad ühest äärmusest teise. Luba endale mõni „halb päev“. Isegi paar „halba nädalat“ on lubatud. Kui „halbu päevi“ koguneb juba liiga palju, siis vaata teisi soovitusi enesetunde tõstmiseks.

2. Liiguta end. Igasugune liigutamine või lõdvestumine annab sulle kohese endorfiinide (nn. „õnnehormoonide“) süsti. Ja see annab sulle rohkem energiat ning enesekindlust. Pole tähtsust mil viisil end liigutad – 20-minutiline jalutuskäik, lühike jooks, tennis, jooga või 60 sekundit sügavat ning lõdvestavat hingamist – see kõik aitab sul end paremini tunda.

3. Kontrolli „hääli“. Kõik meist räägivad iseendaga. Me peas toimub pidev dialoog ja sageli pole see üldsegi julgustav („Lollpea, oleksid pidanud tegema hoopis …“, Miks sa ei öelnud …?“ „Sa oled nii laisk.“). Me ütleme endale neid asju pidevalt. Samas, kui keegi teine seda ütleks, siis oleksime äärmiselt solvunud ja pahased. Seega on aeg hakata kontrollima neid hääli ja hakata endaga rääkima palju julgustavamal viisil.

4. Küsi endalt õigeid küsimusi. „Milles olin täna edukas?“ „Mis asjad läksid intervjuul hästi?“ „Mida õppisin sellest viimasest vestlusest?“ „Mis on mu 5 saavutust sel nädalal?“ „Mida saan täna teha, et asjad läheksid paremuse poole?“ Kõik need küsimused parandavad enesetunnet ning on julgustavad. Kui aga küsid endalt pidevalt: „Miks mind keegi intervjuule ei kutsu?“ või „Miks ma pidevalt ebaõnnestun?“, siis teed olukorra ainult hullemaks.

5. Ära muretse asjade pärast, mida sa ei saa kontrollida. Sa ei saa kontrollida ilma – seetõttu on täiesti mõttetu selle pärast muretseda. See on täielik energia raiskamine. Selle asemel saad kontrollida seda, kuidas suhtud ilmateadetesse – kui ennustatakse vihma, siis saad võtta kaasa vihmavarju. Samamoodi ei suuda sa kontrollida majandust või tööturgu. Selle asemel saad pigem kontrollida oma reaktsioone majanduse või tööturu suhtes.

6. Vali, mida meediast (lehed, raadio, televiisor) loed/vaatad. Põhiliselt kajastatakse meedias rasketel aegadel koondamisi ja pankrotte. Mida dramaatilisem on lugu, seda paremini see müüb. Halvad uudised lähevad alati hästi. Kuigi sa peaksid olema informeeritud selle suhtes, mis majanduses toimub, ei tohiks sa keskenduda halbadele uudistele. Need tõstavad veelgi ärevust ja panevad muretsema. Aga see on just see, millest peaksid hoiduma.

7. Vähenda virisejate mõju. Need on inimesed, kes kogu aeg kurdavad ja kaeblevad millegi üle. Alati pole kerge selliseid inimesi vältida, eriti kui nad on su sõbrad või pereliikmed. Arvestada tuleb aga, et nendest kiirgav negatiivsus võib olla sinu jaoks lausa mürgine. Seega ürita vähendada nende negatiivsete inimeste mõju ja suurendada positiivsete inimeste mõju.

8. Tähista väikeseid edusamme. Kui ronid keset hirmsat tormi oma raske kandamiga mäest üles, siis pead ilmtingimata kiitma end iga edusammu eest. Kui keskendud väikestele võitudele, siis saad sellest energiat ja enesekindlust ka suuremate väljakutsete jaoks.

Allikas

Lisa kommentaar

Filed under Eesmärgid, Nõuanded, Psühholoogiline abi

Lisa kommentaar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Muuda )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Muuda )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Muuda )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Muuda )

Connecting to %s