Monthly Archives: november 2010

Ettevõtja ja reklaam

Reeglid, mida iga ettevõtja peaks teadma:

1. Ära räägi oma isiklikust elust sotsiaalse meedia profiilides, sest just meedia kujundab sinu kui ettevõtja kaubamärki.

2. Pea blogi, mis on seotud sinu ettevõttega – sa teed midagi unikaalset – tutvusta seda ka teistele.

3. Vasta alati ettevõtlusega seotud küsimustele ning anna väikest viisi nõu. Nii kujundad enda kui teadliku ettevõtja imagot.

4. Hoolitse selle eest, et su e-posti allkiri sisaldaks viidet su ettevõttele ning sinu rollile selles.

5. Räägi oma ettevõtlusest kõigiga, kes soovivad kuulata. Soovita neil võtta sinuga ühendust selliste sotsiaalse meedia keskkondade nagu LinkedIn ja Facebook kaudu.

6. Tee kvartaalset e-posti uudiskirja ning pane saajate nimekirja kõik, kes on huvitatud sinust ja/või su ettevõttest.

7. Pea kodulehte enda ja oma ettevõtte kohta.

Allikas

Advertisements

Lisa kommentaar

Filed under Ettevõtluse arendamine, Nõuanded, Turundus ja müük

Kuidas olla oma töödes-tegemistes produktiivsem

Kui järgid alltoodud juhtnööre ning hoiad distsipliini, siis saavutad oma päevade üle suurema kontrolli.

1. Otsusta, millal lõpetad tööpäeva. Otsusta, mis kell peaksid töölt lahkuma ja jää selle juurde. Pane endale tund enne lahkumist alarm, et sul oleks aega asju kokku tõmmata.

2. Homsed tegemised plaani täna. Pane eelmisel õhtul paika oma järgmise päeva tööd ja prioriteedid.

3. Määratle piirid. Kui lõpetad töö, siis lülita oma arvuti välja, kustuta tuled ning sule seejärel uks. Uuesti võid tööle minna alles järgmisel päeval.

4. Järgi magamamineku rutiine. Kaks-kolm tundi enne magama jäämist alusta magamamineku rutiinidega – ära räägi enam telefoniga, ära räägi enam tööasjadest, mine duši alla või vanni, joo tassike teed, loe midagi kerget, kirjuta oma päevikusse, lõpeta televiisori vaatamine, kustuta õigel ajal tuled.

5. Alusta oma päeva õigesti. Ärka õigel ajal. Tee hommikuvõimlemist või joogat 15-20 minutit (või mõnda muud trenni). Söö tervislik hommikusöök. Pane paika kogu eelseisva päeva eesmärgid ja tegevused (arvesta ka enda heaoluga).

6. Säilita oma piirid. Ära torma kohe tööle e-posti või uudiseid lugema. Sa jõuad seda teha kogu ülejäänud päeva. Võta aega enda jaoks – joo kohvi, täida oma päevikut, loe. Võta enda jaoks aega, enne kui alustad tööga.

7. Piira oma e-posti lugemise aega. Ürita mitte kohe tormata e-posti lugema. Või kui sind on ootamas mõni tähtis kiri, siis piira lugemise aega 15 minutiga. E-postiga tegelemine on metsik ajaröövel.

8. Piira oma uudiste lugemise ja sotsiaalsetes võrgustikes viibimise aega. See on teine ajaröövel, mis hoiab meid eemal olulisematest ülesannetest. Otsusta, millal sa loed uudiseid ja jälgi oma kava.

9. Alusta oma tööde nimekirjaga. Alusta koheselt eelmisel päeval tehtud tööde nimekirjaga.

10. Kontrolli end. Pane endale iga tunni või kahe tagant alarm, et tagada nimekirjas olevate tööde tegemine. Kui su tähelepanu ongi läinud millelegi muule, siis vähemalt ei kaota sa palju aega.

11. Tööta teemade kaupa. Ettevõtluses tuleb tegemist teha erinevate ülesannetega – töö klientidega, kirjutamistöö, turustamisega seotud töö jms. Grupeeri sellised tööd ja tööta ühe teemaga 2-3 tundi järjest.

12. Ole distsiplineeritud. Jälgi teemade kaupa töötamist. Oluline on, et säiliks tasakaal su töödes ja tegemistes.

Alati pole kerge järgida neid nõuandeid. Aeg lendab, erinevad ülesanded nõuavad su tähelepanu, tähtajad lähenevad … Kuid kui töötad eesmärgipäraselt ja jälgid distsipliini, siis on tunduvalt kergem oma ülesandeid täita.

Allikas

Lisa kommentaar

Filed under Eesmärgid, Nõuanded

Kuidas jääda positiivseks

Kuidas jääda positiivseks, kui pole ikka veel leidnud sobivat tööd? Allpool mõned soovitused:

1. Tunded on lubatud. Kui inimene on keset muutuste protsessi, siis on täiesti loomulik, et tunded kõiguvad ühest äärmusest teise. Luba endale mõni „halb päev“. Isegi paar „halba nädalat“ on lubatud. Kui „halbu päevi“ koguneb juba liiga palju, siis vaata teisi soovitusi enesetunde tõstmiseks.

2. Liiguta end. Igasugune liigutamine või lõdvestumine annab sulle kohese endorfiinide (nn. „õnnehormoonide“) süsti. Ja see annab sulle rohkem energiat ning enesekindlust. Pole tähtsust mil viisil end liigutad – 20-minutiline jalutuskäik, lühike jooks, tennis, jooga või 60 sekundit sügavat ning lõdvestavat hingamist – see kõik aitab sul end paremini tunda.

3. Kontrolli „hääli“. Kõik meist räägivad iseendaga. Me peas toimub pidev dialoog ja sageli pole see üldsegi julgustav („Lollpea, oleksid pidanud tegema hoopis …“, Miks sa ei öelnud …?“ „Sa oled nii laisk.“). Me ütleme endale neid asju pidevalt. Samas, kui keegi teine seda ütleks, siis oleksime äärmiselt solvunud ja pahased. Seega on aeg hakata kontrollima neid hääli ja hakata endaga rääkima palju julgustavamal viisil.

4. Küsi endalt õigeid küsimusi. „Milles olin täna edukas?“ „Mis asjad läksid intervjuul hästi?“ „Mida õppisin sellest viimasest vestlusest?“ „Mis on mu 5 saavutust sel nädalal?“ „Mida saan täna teha, et asjad läheksid paremuse poole?“ Kõik need küsimused parandavad enesetunnet ning on julgustavad. Kui aga küsid endalt pidevalt: „Miks mind keegi intervjuule ei kutsu?“ või „Miks ma pidevalt ebaõnnestun?“, siis teed olukorra ainult hullemaks.

5. Ära muretse asjade pärast, mida sa ei saa kontrollida. Sa ei saa kontrollida ilma – seetõttu on täiesti mõttetu selle pärast muretseda. See on täielik energia raiskamine. Selle asemel saad kontrollida seda, kuidas suhtud ilmateadetesse – kui ennustatakse vihma, siis saad võtta kaasa vihmavarju. Samamoodi ei suuda sa kontrollida majandust või tööturgu. Selle asemel saad pigem kontrollida oma reaktsioone majanduse või tööturu suhtes.

6. Vali, mida meediast (lehed, raadio, televiisor) loed/vaatad. Põhiliselt kajastatakse meedias rasketel aegadel koondamisi ja pankrotte. Mida dramaatilisem on lugu, seda paremini see müüb. Halvad uudised lähevad alati hästi. Kuigi sa peaksid olema informeeritud selle suhtes, mis majanduses toimub, ei tohiks sa keskenduda halbadele uudistele. Need tõstavad veelgi ärevust ja panevad muretsema. Aga see on just see, millest peaksid hoiduma.

7. Vähenda virisejate mõju. Need on inimesed, kes kogu aeg kurdavad ja kaeblevad millegi üle. Alati pole kerge selliseid inimesi vältida, eriti kui nad on su sõbrad või pereliikmed. Arvestada tuleb aga, et nendest kiirgav negatiivsus võib olla sinu jaoks lausa mürgine. Seega ürita vähendada nende negatiivsete inimeste mõju ja suurendada positiivsete inimeste mõju.

8. Tähista väikeseid edusamme. Kui ronid keset hirmsat tormi oma raske kandamiga mäest üles, siis pead ilmtingimata kiitma end iga edusammu eest. Kui keskendud väikestele võitudele, siis saad sellest energiat ja enesekindlust ka suuremate väljakutsete jaoks.

Allikas

Lisa kommentaar

Filed under Eesmärgid, Nõuanded, Psühholoogiline abi

Õpetlikud lood – väldi oletamist

Noor tööotsija istus kord ühe ukse taga oodates oma elu teisele tööintervjuule pääsemist. Peale tema istus ukse taga veel viis inimest. Noor tööotsija püüdis närviliselt inimesi piieldes oma võimalusi hinnata. Teda kutsuti sisse teisena ning ta andis endast parima. Ta rõõmustas kohese tööpakkumise üle. Siis aga küsis intervjueerija noore tööotsija palgasoovi.

Noor mees, olles vägagi teadlik, et liiga kõrge summa korral võidakse töö pakkuda ühele viiest ukse taga ootajatest, rahuldus väiksema summaga. Hiljem, juba tööl käies, rääkis noor töötaja oma kogemusest ja mõtetest ülemusele. „Oi ei“, vastas ülemus, „Sa olid ainuke kandidaat. Me olime väga rõõmsad, et saime su nii väikese palgaga tööle. Need teised inimesed kandideerisid hoopis teisele tööle.“

Moraal: Väldi oletamist enne faktide väljaselgitamist.

 

Allikas: Stories That Coach: Training Tales with Stings in their Tails, by ManageTrainLearn

Lisa kommentaar

Filed under Nõuanded, Raha