Richard Branson: ettevõtluse edu 5 saladust

1. Naudi seda, mida sa teed

Kuna ettevõtlusega alustamine on karm töö, mis nõuab palju aega, siis peaksid seda nautima. Ettevõtte rajamine seisnebki tegelemises sellega, mille üle ollakse uhked: andekate inimeste kokku viimises ning millegi sellise loomises, mis muudab oluliselt teiste inimeste elu. Ettevõtja on nagu kunstnik – firmaga alustades on sul ees tühi leht ja sina pead selle täitma. Nii nagu kunstnik, kes peab iga detaili paigutama õigesse kohta, nii peab ka ettevõtja edu saavutamiseks tegema kõik õigesti. Ainuke erinevus on selles, et ettevõte ei saa kunagi valmis, see areneb pidevalt.

2. Loo midagi, mis on erinev.

Vahet pole kas sul on toode või teenus – pole kerge alustada firmaga ja jääda ellu. Tänapäeval pead sa tegema midagi erilist, et välja paista. Uuri viimase 20 aasta edukaimaid ettevõtteid. Microsoft, Google või Apple raputasid innovatiivsusega oma valdkonda, tehes asju, mida keegi polnud kunagi teinud. Nüüd on nad väga edukad.

3. Loo midagi sellist, mille üle su töötajad on väga uhked.

Ettevõtted koosnevad inimrühmadest ja nemad on su suurimaks varaks.

4. Ole hea juht.

Juhina pead sa oskama kuulata. Kuula inimesi ja õpi nendelt. Juhina sa pead olema ka väga hea teiste kiitmises. Kunagi ära avalikult kritiseeri inimesi; kunagi ära ärritu; ja alati kiida oma kolleege, kui töö on hästi tehtud. Tavaliselt ei pea inimestele ütlema, et nad on midagi valesti teinud – nad teavad seda isegi. Kui keegi ei tule toime oma tööga, siis ei pea teda ilmtingimata vallandama. Vaata, järsku on midagi muud, mida ta teha võiks. Sest firma on nagu perekond.

5. Ole nähtav.

Hea juht ei peida end laua taha. Ka Richard Branson käib kohtumas inimestega. Igaks juhuks on tal alati märkmik, kuhu saab üles kirjutada kõik küsimused, mured ja ideed. Kui ta on Virgin Atlantic lennukis, siis kohtub ta alati personali ja reisijatega. Personalilt saab ta vähemalt 10 ettepanekut või ideed. Ja ka reisijatelt kuuleb ta muresid või ettepanekuid. Kõik ideed ja probleemid tuleb üles kirjutada ning reisijatele tuleb järgmisel päeval vastata.

Kui ehitad oma firmat nullist, siis võtmesõna paljude aastate jooksul on „ellujäämine“. Väga raske on ellu jääda. Alguses pole sul piisavalt aega või energiat, et päästa maailma. Siis sa pead võitlema, et suudaksid maksta arveid. Siis on kogu su tähelepanu suunatud ellujäämisele. Ja kui sa ka ei jää ellu, siis hoia meeles, et enamik ettevõtmisi ebaõnnestuvad. Pealegi õpitakse kõige paremini ebaõnnestumistest. Ära kaota lootust. Proovi uuesti.

Allikas

Lisa kommentaar

Filed under Eesmärgid, Ettevõtluse arendamine, Loovus, Nõuanded, Turundus ja müük

Lisa kommentaar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Muuda )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Muuda )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Muuda )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Muuda )

Connecting to %s