Kui sa tahad olla omaenda ülemus

Sa tahad alustada ettevõtlusega, aga ei tea, kust alustada. Ära muretse, sest sa pole ainuke. Alljärgnevalt abi, et saaksid alustada:

1. Seisa enese eest. Kui sa oled rahulolematu oma praeguse olukorraga, siis pead endale tunnistama, et keegi teine peale su enda ei saa sind aidata. Pole mõtet süüdistada majandust, ülemust, naist/meest või koguni tervet peret. Saad muuta olukorda, kui teadlikult sellega tegeled.

2. Määratle, milline on sinu jaoks sobiv ettevõtlus. Uuri. Analüüsi ennast (su isikuomadused, sotsiaalsus, vanus). Kuula oma intuitsiooni. Küsi endalt: „Mis annab mulle jõudu, kui olen väsinud?“
Kuidas sa tead, milline on sinu jaoks sobivaim ettevõtluse valdkond? Toome ära kolm lähenemisviisi:

–        Tee, mida sa oskad. Mõtle, millist tööd sa oled varem teinud ja analüüsi, kas suudad pakkuda oma oskusi oma teenuse pakkumiseks või toote tegemiseks.

–        Tee, mida teised teevad. Õpi tundma ärivaldkonda, mis sind huvitab, tutvudes lähemalt valdkonnas juba tegutsevate ettevõtetega.  Kui oled oma äriidees kindel, siis alusta, kasutades teistelt õpitut.

–        Lahenda mõni probleem. Kas turul on ruumi su enda teenuse või toote jaoks? Kui valid selle lähenemisviisi, siis pead ise enne õppima ja teadmisi koguma, kui hakkad raha kulutama.

3. Äriplaani tegemine suurendab su äri edu võimalusi. Enamik inimesi ei tee plaane, kuid see aitab sul jõuda kiiremini turule. Äriplaan aitab sul saada selgust, end fokusseerida ja selle tegemisega saad ka kindlust. Äriplaan ei pea olema ilmtingimata pikk. See võib olla ka 1 lk, mis sisaldab su eesmärke, strateegiaid ja tegevusi.

4. Tea oma sihtgruppi enne kui hakkad kulutama raha. Uuri välja, kes ostaksid su tooteid/teenuseid. Kui suur on su turg? Kes on su kliendid? Kas su toode/teenus on oluline nende igapäevases elus? Miks nad seda vajaksid?

5. Tea, millised on su rahalised võimalused. Ettevõtjana su isiklik elu ja ärielu on ühendatud. Suure tõenäosusega oled oma esimene (ja ainuke) investor. Kui teed äriplaani, siis pead ka kaaluma, millist ettevõtlustüüpi sa hakkad ellu viima – elustiili ettevõtlus (tavaliselt küllaltki väikese stardikapitaliga), kõrg-tehnoloogiline ettevõtlus (metsikud investeeringuvajadused) või midagi nende kahe vahel.

6. Ehita üles toetusvõrgustik. Sa pead endale looma tugivõrgustiku toetajate, nõustajate, partnerite, liitlaste ja edasimüüjate näol. Kui sa ise usud oma ärisse, siis usuvad ka teised.

7. Müü luues väärtust. Keskendu teiste teenimisele. Mida rohkem inimesi sa aitad, seda rohkem raha teenid. Küsi endalt:

–        Mida ma saan neile anda?

–        Kuidas ma saan nende püüdlustele kaasa aidata?

Sellisel viisil suudad anda oma toodetele/teenustele lisaväärtust. Ja see meeldib ka su klientidele.

8. Räägi. Sa pead tahtma rääkida endast ja oma veendumustest. Kasuta selleks erinevaid võimalusi (Twitter, Facebook, YouTube, LinkedIn). Kasuta sotsiaalse meedia võrgustikke, et tutvustada kõike, mis su fännidele huvi võiks pakkuda. Ära alahinda ka teisi rääkimise viise – suust-suhu turundus, koduleht, PR, blogid, e-post, uudiskirjad, artiklid ja ka see vanaaegne telefonikõne.

Allikas

Advertisements

Lisa kommentaar

Filed under Eesmärgid, Ettevõtluse arendamine, Nõuanded, Raha, Turundus ja müük

Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja / Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja / Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja / Muuda )

Google+ photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google+ kontot. Logi välja / Muuda )

Connecting to %s