Kuidas jõuda oma sihtgrupini

Ettevõtja edu tagamiseks on oluline sihtgrupi piiritlemine. Kuidas aga leida oma sihtgruppi?

Tee läbi alljärgnev väike harjutus:

Sulge oma silmad ja kujuta ette, milline on su ideaalne klient. Kasuta küllaldaselt aega, et suudaksid klienti täpselt kirjeldada:

  • mees, naine või laps
  • vanus
  • välimus
  • perekonnaseis
  • kui täiskasvanu, siis kas on lapsi
  • kus elab
  • milline on nende elu, töö
  • milline on auto
  • kas nad puhkavad, kus, kui tihti
  • kuidas rõivastub – disainer-rõivad, moekad, massitoodang, kirbukas
  • millised on hobid
  • haridustase

Kui sa juba tead, kes su kliendid on, siis on palju kergem nuputada, kust neid leida:

  • kus nad veedavad oma aega
  • kus nad poes käivad

Veel soovitusi sihtgrupi määramiseks ja nende tähelepanu võitmiseks:

1. Küsimustikud. Palu oma klientidel täita peale ostu sooritamist küsimustik: info kliendi kohta (vanus, sissetuleku vahemik, kodu tüüp, amet), miks ta ostis sinu toodet (etteantud valikvastused) ja miks nad ei ostnud konkurendi toodet. Neid vastuseid on võimalik kasutada toote arendamiseks, turunduseks ja hinnakujunduseks.

2. Konkurendid. Määratle oma 3 tugevaimat konkurenti ning analüüsi nende tugevusi, nõrkusi ning võimalusi kõikide ettevõtlusvaldkondade osas (toode, hind, asukoht jne). Nüüd anna vastused järgmistele küsimustele:

  • mida sa avastasid oma toote või teenuse kohta?
  • kuidas sa erined?
  • kuidas sa pääseksid konkurentidest mööda?

See harjutus aitab sul koostada oma turundusplaani.

3. Kasuta auhindu. Kui sa tead oma sihtgruppi, siis otsi välja blogid ja kodulehed, kellel on see sama sihtgrupp. Paku nende kaudu väärtuslikku auhinda, mille kättesaamine nõuab su enda kodulehe külastamist ja küsimustikule vastamist.

4. Tasuta näidised. Mine sellisesse kohta, kus on palju su sihtgrupi esindajaid. Paku oma (potentsiaalsetele) klientidele tagasiside eest tasuta näidiseid.

5. Foorumid. Külasta internetifoorumeid, kus käib su sihtgrupp. Osale aktiivselt, suhtle, kommenteeri. Aga ära kauple oma tootega! Kui nad tunnevad huvi sinu vastu, küll nad siis tutvuvad ka su kodulehega.

6. Google Adwords ehk otsingumootori reklaam. Kasuta Google Adwords-i sihtgrupini jõudmiseks. Lisainfot leiad siit, siit ja siit.

7. Tudengid. Kasuta turu-uuringu tegemiseks tudengeid, kes peavad läbi tegema oma praktika, esitama kursusetöö või lausa lõputöö.

***

Oma ideaalse kliendi leidmine on oluline, sest siis:

  • saad valida sobivaima strateegia nendeni jõudmiseks,
  • tead täpselt, mida neile öelda, et nad ostaksid,
  • vähendad oma müügi ja turunduskulusid,
  • suurendad oma edu võimalust.

Kui aga tegutsed huupi, siis:

  • kogu su töö võtab rohkem raha ja rohkem aega,
  • sa pole nii edukas,
  • sul on korralik stress.

Allikas

Lisa kommentaar

Filed under Eesmärgid, Ettevõtluse arendamine, Nõuanded, Turundus ja müük

Lisa kommentaar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Muuda )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Muuda )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Muuda )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Muuda )

Connecting to %s