Soovitused alustavale ettevõtjale, osa 2

  1. Mida sa parandad? Iga uus ettevõte parandab midagi kellegi jaoks. See võib olla nt. mõne olulise teenuse või toote puudumine või hoopis mõni sellega seonduv lisateenus.
  2. Kas sa tuled toime pingeolukorras? Ühes asjas võid olla kindel – see on tööpinge. Kõik tahavad midagi ja pidevalt. See kuidas sa pingeolukorras toime tuled, määrab ka sinu edu.
  3. Õpi ennast motiveerima. Kerge on end motiveerida, kui läheb hästi. Tunduvalt raskem on seda teha halbadel aegadel. Leia enda jaoks sobiv enesemotiveerimise viis (nt. positiivsed lood ja kuulsuste tsitaadid). Heaks viisiks on uskuda, et see möödub ning ka käituda nagu see mööduks kohe.
  4. Esimesed on alati sihtmärgid. Parem on olla teine, kes modifitseerib juba olemasolevat toodet kui esimene, kes peab end harima ja ehitama üles kogu turu.
  5. Asjad võtavad aega. Nii läheb aega,  enne kui personalile korraldatud müügikoolitusest kasu on või uude tootesse tehtud investeeringut raha sisse tooma hakkavad.
  6. Müük on tähtsuselt number 1, 2 ja 3. Suurema osa oma ajast peaksid sa tegelema müügiga. Muud asjad on vähem tähtsad. Müük on siis, kui keegi maksab sulle toote või teenuse eest. Erutuda ei tasu, kui sulle öeldakse, et kõik tahaksid seda. Erutu alles siis, kui keegi tõeliselt maksab selle eest.
  7. Selleks, et müüa paljudele, müü ühele. Et üles ehitada oma firmat, pead sa müüma paljudele. Aga enne kui sa saad müüa paljudele, pead sa leidma selle esimese kliendi, kes soovib su toodet/teenust osta.
  8. Kas sul on täielik toetus perekonnalt? Paljudele pereliikmetele meeldib olla seotud eduka ettevõtjaga. Kuid mõned pereliikmed ei toeta sinu pühendumust. Ja kõige vähem tahad sa, et keegi seaks kahtluse alla iga su liigutuse, iga su otsuse ning iga su investeeringu.
  9. Püsi oma äris. Liiga paljud ettevõtted „vajuvad ära“. Kui sa suudad oma äri elus hoida esimese aasta, siis teise aasta, siis kolmanda aasta… Tõenäosus on suur, et sa tuled toime.
  10. Väikesed parandused tasuvad ära. Liiga sageli mõtleme, et peame tegema suuri muudatusi. Tegelikult piisab väikestest pidevatest muudatustest.

Väljavõtted G.L.Hoffmani raamatust „StartUp 100 Tips To Get Your Business Going“ on avaldatud autori loal.

Lisa kommentaar

Filed under Eesmärgid, Ettevõtluse arendamine, Nõuanded, Töö- ja pereelu, Turundus ja müük

Lisa kommentaar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Muuda )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Muuda )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Muuda )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Muuda )

Connecting to %s