Soovitused alustavale ettevõtjale

  1. Tea oma tugevusi. Tõenäoliselt oled sa väga hea vähemalt ühes asjas. Edu tuleb, kui teed seda ühte asja üha rohkem ja rohkem. Pole oluline, et oleksid hea teistes oma firmaga seotud töödes, sest neid asju võivad teha teised inimesed.
  2. Kas sa suudad müüa koerte toitu oma koertele? Esimesed, kellele pead oma toodet/teenust müüma, on su oma töötajad. Ja seda tuleb teha pidevalt, sest nemad peavad uskuma firma tootesse/teenusesse.
  3. Usalda kõhutunnet, kuid loobu viletsatest ideedest kiiresti. Kui sa ise ei usu oma ideedesse, siis sul pole üldse võimalik leida seda õiget ideed. Arvesta ainult, et kõik ideed pole sugugi head ideed.
  4. Räägi konkurentidega, ära põgene nende eest. Suhtle nendega messidel, konverentsidel ja isegi telefonis. Sa ei pea rääkima oma strateegiast, räägi valdkonnast üldiselt. Kes teab, mida kasulikku sa teada võid saada.
  5. Ära süüdista teisi. Kui midagi läheb firmas untsu, siis on võimalik, et selles on ka meie enda süüd. Kõigepealt tuleb parandada oma vead.
  6. Kui sa tunned end ebakompetentsena mõnes valdkonnas, siis palka selleks inimene. Me ei saa olla samavõrd head kõikides oma äriga seonduvates valdkondades. Sinu ülesanne on kokku panna kompetentne meeskond, kes suudab sinu poolt tehtud plaani ideaalselt teostada.
  7. On sul vaenlast? Sul on kergem muutuda edukaks kui sul on konkurent, kelle vastu võidelda. See teeb elu tunduvalt lihtsamaks – pead lihtsalt olema parem, kiirem ja odavam. Ja igaüks teab, kui oled seda.
  8. Ole õnnelik ka väikeste asjade üle. Iga ettevõtja peab suutma tunda rahulolu igapäevastest väikestest saavutustest. Need väikesed edusammud on ju osa suuremast edust.
  9. Õpi küsima nõu ja abi. Kuigi on piisavalt inimesi, kes on suutnud eduka ettevõtte omapäi üles ehitada, on siiski palju neid, kes vajavad abi. Ja on palju neid, kes soovivad pakkuda sulle oma abi. Otsi nad üles ja palu neil sind aidata.
  10. Räägi oma äriideest kõigile, kes veidigi viitsivad kuulata. Ja ka neile, kes ei viitsi. Kui sa ei julge rääkida ideest oma tuttavatele, siis kuidas sa räägid seda oma klientidele või investoritele? Pead otsima neid, kes küsivad ka küsimusi või seavad su idee kahtluse alla.

Väljavõtted G.L.Hoffmani raamatust „StartUp 100 Tips To Get Your Business Going“ on avaldatud autori loal.

G.L.Hoffman on nö sari-ettevõtja ja riskiinvestor, ideede generaator ja mentor. 2 tema paljudest firmadest on läbinud kogu tee alustavast firmast kuni aktsiate esmase avaliku pakkumiseni. Tema töid ja tegemisi on kajastanud sellised mainekad ajakirjad nagu Forbes, FastCompany ja Wall Street Journal. Lisaks lugematud muud artiklid teistes ettevõtlusajakirjades ja ajalehtedes.

Praegu on ta LinkUp.com (üks kiiresti kasvav tööotsingu keskkond) juhatuse esimees. G.L.Hoffman kirjutab lisaks regulaarselt artikleid ettevõtlusest ja karjäärist sellistele väljaannetele nagu US NEWS, World Report ja Fast Company.

Tema mõtteid saab jälgida ka ta blogis WhatWouldDadSay.com ning Twitteri kaudu (@GLHoffman).

Lisa kommentaar

Filed under Eesmärgid, Ettevõtluse arendamine, Nõuanded, Turundus ja müük

Lisa kommentaar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Muuda )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Muuda )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Muuda )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Muuda )

Connecting to %s