Kuidas arendada ja hoida endas positiivsust

Iga inimese hoiak elule on sõltuv konkreetsest isikust, tema iseloomust ja kaasuvatest teguritest, seetõttu päris ühte ja kindlat reeglistiku ei eksisteeri. Järgnevad ideed ja mõtted on mõeldud toetamaks hoiakute muutmise alustamist. Lähene neile positiivse ehk „klaas on pooltäis“ hoiakuga ja tee need enda omaks edasiarenduste ja parandustega.

* Organismi bioloogiline tasakaal – lihtsad ja igapäevased asjad, mis mõjutavad meie vaadet ja hoiakut elule.

– Kas sa magad piisavalt? Enamus inimesi vajab väljapuhkamiseks ja hea tervise säilitamiseks vähemalt 7 tundi und.

– Kas sinu keha saab piisavalt liikuda? Vähene füüsiline aktiivsus mõjutab sinu musklite, veresoonte, maksa ja aju aktiivsust vales suunas.

– Tõenäoliselt sa tead, mida tähendab tervislik toitumine, aga kas sa seda ka teed?

* Tasakaal keskendumises iseendale ja keskendumises teistele inimestele.

– Inimene on sotsiaalne olend ning loodud olema kontaktis teiste omasugustega. Kus asud sina sotsiaalse suhtlemise skaalal? Oled sa oma loomult „üksik hunt“ või oled sattunud sellesse käitumismustrisse? Kui sa pole loomult erak, kuid oled teistest inimestest liigselt eemaldunud, siis võib arvata, et tulemuseks on negatiivne hoiak inimeste ja kogu ümbritseva suhtes.

– Teisalt on inimesed loodud mõtlema. Mõni on siiski lakkamatult jutustav ega anna endale (ega teistele) võimalust mõelda öeldu peale. Ei vaevuta mõtisklema selle üle, kuidas öeldu teistele mõjub või jutustaja enda elu mõjutab ning talle endale probleeme tekitab. Kui tabad end otsimas pidevat stimulatsioon väljastpoolt ja aktiivset tegevust, siis  küsi endalt, kas ja miks hoidud sa mõtlemisest. Võta korraks aeg maha ning proovi läbi viia üks sügavamõtteline arutelu või lugeda läbi mõni hea raamat.

– Ulata abistav käsi ja säilita usk inimese headusesse (läbi teiste abistamise!). Tee kellelegi teene ilma tasu küsimata, mine vabatahtlikuks või abista neid, kes on elu hammasrataste vahele jäänud.

– Väldi negatiivsust, hukkamõistvat enesekriitikat ja ennasthalvustavat mõtlemist. Abiks on siin erinevad eneseabiraamatud ja psühhoteraapia.

– Väärtusta erilisi momente ja kogu häid mälestusi, mis püsivad meeles kogu elu. Püüa lahti lasta mineviku koormast. Palu alati vabandust, kui oled eksinud ja andesta ka sinu suhtes eksijatele. Sinu hoiak elu suhtes, tervis ja pikaealisus on seotud endas kantava vimma, kahetsuse ja kibedusega. Mida rohkem lõpetamata asju sinu õlgadel on, seda negatiivsem on sinu vaade elule.

– Otsi võimalusi oma tugevuste ja oskuste kasutamiseks ning puudujääkide parandamiseks. Ole elukestev õppija, kes pelgalt ei soovi oma peas probleemide lahendamist vaid võtab ise vastutustundlikult midagi ette selleks, et oma elu lihtsamaks teha.

– Püüa elada siin ja praegu ning väldi liigset tõsidust. Universum on suurem kui keegi meist ja pidevalt toimub mitmeid miljoneid mikroskoopilisi sündmusi meist väljaspool ja meie sees, mille üle ei ole võimalik kunagi kontrolli saavutada. Naudi elusolekut ja kordumatuid hetki.

– Ei tasu unustada ka head abimeest huumorimeelt!

Allikas

Lisa kommentaar

Filed under Eesmärgid, Nõuanded, Psühholoogiline abi

Lisa kommentaar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Muuda )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Muuda )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Muuda )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Muuda )

Connecting to %s