Toote hinnakujundus

Sa võid müüa kõige tähelepanuväärsemat toodet maailmas, aga kui paned sellele vale hinna, siis võid minna pankrotti. Kui see on liiga kõrge, siis peletad eemale oma kliendid. Kui see on liiga madal, siis kannatab su tasuvus.

Õige hinna panemine on väga keeruline ülesane ja see hõlmab endas nii tootmise kulude kui ka klientuuri eelarve arvestamist.

Et oma tootele sobivat hinda leida, pead arvestama järgmiste aspektidega:

1. Tea oma kulusid. See hõlmab nii otseseid kulusid (nt. tooraine hind) kui ka kaudseid kulusid (nt. kindlustus või ruumide rent). Kõike seda teades saad otsustada kas sa suudad konkreetse hinnaga katta oma kulud ning teenida kasumit.

2. Uuri oma konkurente. Kui sinu toodete jaoks on turul sarnaseid tooteid või teenuseid, siis peaksid teadma nende hindasid. Sa ei pruugi küsida just seda hinda, aga sa saad selle aluseks võtta. Pead otsustama ka millist väärtust sa lisad ja millist kvaliteeti pakud. Kas soovid alandada hinda ning kvaliteeti ning müüa suuremates kogustes? Või on mõistlikum müüa oma tooteid või teenuseid kõrgema hinnaga pakkudes lisavõimalusi. Väike-ettevõtete tõeline konkurentsieelis on pakkuda midagi unikaalset. Üheks kindlaks toote väärtuse lisamise viisiks (ja sellega ka kõrgema hinna saamiseks) on lisateenuste pakkumine.

3. Tea, kes on su klient. Selleks tuleb läbi viia põhjalik turu-uuring. Vahet pole, kas teed seda spetsiaalset firmat kasutades või ise uurides, eesmärgiks peaks olema täpse ülevaate saamine selle kohta, kes on su kliendid ja palju nad oleksid nõus maksma.

4. Vaata oma kulud üle. Oletame, et sa pead küsima 500 krooni oma teenuste eest, kuid turuhinnaks on 250 krooni. Kui sa ei suuda oma klientide ees õigustada kallimat hinda, siis pead vähendama hinna alandamiseks kulusid.

5. Pidevalt vaata üle oma hinnakujunduse strateegia. Kuna kulud võivad muutuda, siis võib väheneda ka kasumimarginaal. Seetõttu tuleb pidevalt analüüsida oma toodete/teenuste hindasid.

6. Alanda hindu vaid äärmisel juhul. Raskes majanduslikus olukorras võib tekkida kiusatus alandada müügi edendamiseks hindasid. See tähendab aga, et hiljem on neid väga raske tõsta. Üheks lahenduseks on hoida üldised hinnad samal tasemel ja juurde pakkuda lisaväärtust (-teenuseid), mis ei läheks sinu jaoks palju maksma.

Allikas

1 kommentaar

Filed under Eelarve, Ettevõtluse arendamine, Nõuanded, Raha, Turundus ja müük

One response to “Toote hinnakujundus

  1. Oh my goodness! Impressive article dude! Many thanks, However I am
    going through troubles with your RSS. I don’t know the reason why I can’t subscribe to it.
    Is there anybody else having the same RSS problems? Anyone that knows
    the solution can you kindly respond? Thanks!!

Lisa kommentaar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Muuda )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Muuda )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Muuda )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Muuda )

Connecting to %s