Alustavate ettevõtete vead

  1. Vaid üks asutaja. Väga vähesed edukad alustavad ettevõtted on asutatud vaid 1 inimese poolt. Üksinda alustada on väga raske. Isegi kui suudad ise kõik ülesanded teha vajad kolleege, kellega asju arutada, ideid viimistleda ja abi paluda kui asjad kipuvad jamaks minema.
  2. Väike nišš. Valitakse liiga väike nišš lootuses konkurentsi vältida. Kui idee on veidigi hea, siis tuleb arvestada, et tekib ka konkurente. Konkurentide vältimine on võimalik vaid heade ideede vältimisel.
  3. Maha kopeeritud idee. Paljud ettevõtted on mõne olemasoleva firma koopiad. See on küll üks võimalik ideede allikas, aga mitte parim. Edukad firmad on alguse saanud sellest, et nende asutajad on soovinud lahendada mõnda spetsiifilist probleemi (Apple, kuna asutaja soovis endale arvutit; Google, kuna ei leitud vajalikku infot internetist; Hotmail, kuna asutajatel polnud võimalik omavahel töö ajal e-posti vahetada).
  4. Jonnakus. Mõnel alal on võimalik edukaks saada ainult oma unistusi järgides ja nendest mis-iganes-ka-ei-juhtuks kinni hoides. Alustava ettevõttega asjad nii ei käi. Siin ei tohi liigselt kinni hoida oma algsest ideest, sest see idee võib olla vale. Nii mõnigi edukas firma hakkab tegelema hoopis muu asjaga. Valmis tuleb olla selleks, et kui tuleb uus ja parem idee, siis tuleb loobuda vanast.
  5. Puudub kindel sihtgrupp. Pole võimalik pakkuda klientidele toodet või teenust kui me ei saa aru klientide vajadustest. Oluline on teada, kes on sihtgrupp (vanus, valdkond, eraisik/juriidiline isik jne).
  6. Puudub piisav stardiraha. Igal alustaval ettevõttel, mis pole koheselt kasumlik, on teatud aeg, mille kuludes saab raha otsa. Kui seda raha on liiga vähe, siis ei jõua firma klientidele nähtavaks muutuda, toote prototüüpi välja töötada ning tootmisesse anda ega ka areneda piisavalt.
  7. Ettevõte kulutab liiga palju. See kehtib eelkõige sellistel juhtudel kui palgatakse alguses liiga palju inimesi. Lisaks suurtele kuludele aeglustab suur personali hulk ka tööd.
  8. (Eeldatavate) klientide vajadustega tingimine kasumi saamise eesmärgil. Edukad ettevõtted on alati arvestanud oma klientidega.
  9. Asutajate omavaheline kaklus. See on täiesti tavapärane asi. Arvestada tuleb, et asutaja lahkumine ei tapa ilmtingimata alustanud ettevõtet, sest tavaliselt lahkub mõni vähem pühendunud asutaja. Veidi raskem on kui lahkub mõni firma jaoks oluline asutaja, aga ka sellistest raskustest on võimalik üle saada. Enamik konfliktidest tekib kuna firma asutamisel pole piisavalt asju läbi räägitud.
  10. Innutu firma arendamine. Suur osa ebaõnnestunud alustavatest ettevõtetest on just sellised. Enamikest pole me midagi kuulnud, sest see oli lihtsalt üks projekt, mida kõige muu kõrvalt alustati, kuid mis ei arenenud ja mis lõpuks suri. Elu näitab, et suur osa ebaõnnestunud ettevõtete asutajaid jätkas töötamist oma igapäevatöös ja suur osa edukate firmade asutajaid lõpetas töötamise kellegi teise heaks. Kas peab ilmtingimata loobuma kindlast sissetulekust? Ei! Pigem tuleb rohkem pühenduda oma uuele projektile, sest suurim viga on see, kui ei üritata piisavalt.

Materjali kirjutamisel on kasutatud seda allikat.

Lisa kommentaar

Filed under Eelarve, Eesmärgid, Ettevõtluse arendamine, Nõuanded, Raha

Lisa kommentaar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Muuda )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Muuda )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Muuda )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Muuda )

Connecting to %s