Positiivse mõtlemise maagia

Mida mõtled, kui näed atraktiivset töökuulutust ajalehes, mis on tase kõrgemal sinu senisest töökogemusest? Enamik inimesi mõtlevad, et pole mõtet isegi kandideerida, sest nii kui nii nad seda tööd ei saa, kuna pole selle jaoks piisavalt head. Kui oled tööintervjuul ja sinu käest küsitakse palgasoovi, mida vastad? Enamik inimesi nimetab tagasihoidliku summa, mis tegelikult nende vajadusi ei kata. Inimene kardab töökohast ilma jääda või tunneb, et ta ei ole väärt suuremat summat. Seega käivitub negatiivne mõtlemine.

Mõtlemine on üks olulisemaid edu saavutamise võtmetegureid ja tööriistu. Oma mõistuse kasutamine edukuse suurendamisel on parim strateegia ja suurelt mõtlemine kõige praktilisem ning kergem viis seda teha.

Oletame, et ütled oma sõbrale: “Mul on kahju seda öelda, aga ma kukkusin läbi”. Mida näeb sinu sõber oma peas? Millest ta mõtleb? Tõenäoliselt näeb ta lüüasaamist, pettumust ja kaotusetunnet, mida kannab endas fraas ‘kukkusin läbi’. Mis aga juhtub, kui ütled oma sõbrale: “Leidsin uue lähenemisviisi, mis minu arvates võiks töötada.” Sinu sõber tunneb ennast julgustatuna ja valmis uuteks üritusteks. Oluline on keskenduda sellele, mis on olemas, mitte negatiivselt sellele, mida kõike enam või veel ei ole. Edukas inimene mõtleb positiivselt ja see on edukate kõige olulisem edu saavutamise strateegia!

Positiivse mõtlemise esimene reegel on: Ära alahinda ennast! Sa tead, et oled väärt enamat, kui esmapilgul sulle tundub.

Kui sul on kalduvus mõelda negatiivselt või oled konservatiivse mõtteviisiga, mida siis teha, et oma mõtteviisi muuta? Abiks on kolm lihtsat reeglit:

1. Too oma igapäevasesse kõnekasutusse positiivsed sõnad.

Kasuta suhtlusel teistega või oma sisekõnes positiivseid sõnu. Kui keegi küsib sinult: „Kuidas sa ennast täna tunned?“, siis milline on sinu vastus? Kui vastad: „Ma olen väsinud, mul on peavalu, ma tahaks, et oleks puhkepäev ja ma ei tunne ennast hästi.“, siis teed sa sellega oma olukorra veelgi kehvemaks. Vastates, et tunned ennast suurepäraselt, paraneb ka sinu enesetunne.

2. Tunnusta ja julgusta teisi inimesi

Lisaks positiivsete sõnade kasutamisele oma igapäevases suhtluses saad sa iseenda positiivsust suurendada läbi teiste inimeste kiitmise ja julgustamise. Tunnustav sõna oma abikaasale, töökaaslasele või sõbrale häälestab ka nemad positiivsusele. Edukate inimeste motivatsioon peitub nende oskuses kasutada oma keskkonna ressursse häälestades positiivsusele ka neid ümbritsevad inimesed. Tegemist on täiesti tasuta tööriistaga, kasuta seda!

3. Kujutle tulevikku positiivselt

Pidev hädaldamine madalapalgalise töökoha pärast, koduse olukorra või kellegi teisega juhtunud õnneliku juhuse pärast sunnib inimest käituma justkui nad oleks määratud elama kehva ja haledat elu. Kui aga mõtled endast tulevikus edukana, mõtled suurelt ja samal ajal kasvad suuremaks.

Pole vaja iseennast programmeerida edutuks ja mitterahuldavat elu elavaks. See, mis sinuga praegu juhtub ei tähenda, et sama juhtub ka edaspidi. Kõigil inimestel on mõtlemiseks sama lähtekoht, samad võimalused. Küsimus on valikus mõelda positiivselt või negatiivselt.

Sul on piiramatud võimalused. Kõik algab sinu peast ja mõtlemisest. Milline inimene tahad sina tulevikus olla?

Allikas

Lisa kommentaar

Filed under Eesmärgid, Nõuanded, Psühholoogiline abi

Lisa kommentaar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Muuda )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Muuda )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Muuda )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Muuda )

Connecting to %s