Asjaolud, millega arvestada enne ettevõtte tegemist ehk miks ettevõtjad ebaõnnestuvad

Miks peaks üks ettevõtlusega alustada sooviv inimene teadma peamiseid ebaõnnestumise põhjuseid? Selleks, et neid juba algusest peale ennetada.

Ettevõtlusega alustades tuleb kõigepealt alustada ideede arendamisega ning strateegiate ja tegevuskavade koostamisega. See pole üldse nii tarbetu tegevus kui esmapilgul näib, sest põhjalik planeerimine ja kavandamine säästab hiljem nii aega kui ka raha. Kui tulevasel ettevõtjal on aimu võimlikest karidest, mis teda edukal ettevõtjakarjääril varitsevad, siis ta saab neid juba oma planeerimise ja kavandamise etapis arvestada.

Millised siis on peamised ebaõnnestumise põhjused?

1. Juhtimine:

  • Loobutakse liiga kiiresti kui koheselt kasumit ei saa. Kui äriidee on hea, siis tuleb sellesse ka uskuda.
  • Pareto põhimõte ehk 80-20 reegel ütleb, et 80% tulemusi tuleb 20%-st pingutamisest. Mõnikord on see lausa 95-5 reegel. Palka endale keegi appi ja keskendu ise nendele tegevustele, mis annavad tulemusi.
  • Ettevõtted peavad arenema ja laienema. Nad ei saa tammuda paigal ja samal ajal olla kasumlikud. Kogu aeg tuleb luua uusi kontakte, määratleda uusi eesmärke ning suhelda inimestega. Sest kui ei liiguta edasi, siis liigutakse järelikult tagasi.

2. Turundustegevus:

  • Firma ei tea milline on sihtturg. Armutakse oma tootesse (või teenusesse) ja arvatakse, et ka kõik teised peaksid seda tegema.
  • Eeldatakse, et kui avatakse pood või riputatakse üles koduleht, siis hakkavad kõik inimesed seda koheselt külastama. Oma firmat tuleb pidevalt turundada. Ei piisa ühest lehereklaamist. Pead andma inimestele võimaluse teada saada, et sul on olemas tõsiselt hea firma.
  • Turundus ja müük on põhitegevused, mis annavad tulu. Kõik muu on vaid kulu. On 3 võimalust kuidas saada firmale rohkem tulu: rohkem kliente, kallimad tooted, suuremad või sagedasemad ostud.
  • Firmad rõhuvad liiga palju oma tootele või teenusele. Tuleb keskenduda hoopis sellele, et teha kliendile selgeks milline on kasu kui ta toodet või teenust ostab.

3. Klienditeenindus:

  • Firmad rõhuvad kasumile, mitte kliendisuhtele. Ilma klientideta ei ole aga kasumit. Kliendid soovivad, et teenusel või tootel oleks kindel väärtus. Nad soovivad ka head teenindust.

4. Raha:

  • Firmad ei oska oma toodetele ja teenustele õigeid hindu panna. Seetõttu pole hinnakujundus tihtilugu kasumlik.
  • Firma ebaõnnestub kui tal puudub ülevaade millised ja kui suured on firma kulud ja kust tuleb kasum. Korralik raamatupidamine ja põhjalik analüüs on eduka äri võtmeks.

Oma seisukohti on jaganud USA edukad juhid ja ettevõtjad. Artikli algmaterjali leiate siit.

Lisa kommentaar

Filed under Eelarve, Ettevõtluse arendamine, Nõuanded, Raha, Turundus ja müük

Lisa kommentaar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Muuda )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Muuda )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Muuda )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Muuda )

Connecting to %s